Skip to the content

Customer Relationship Management

Hoe goed kent u uw klanten? De klant is koning en ook uw organisatie wil graag aan de klantwens voldoen. Maar wat willen uw klanten? Hoe kunt u ze bereiken? Wat hebben ze eerder bij u gekocht? En wat levert dat uiteindelijk op? 

Voor het beantwoorden van dit soort vragen kunt u overwegen om aan 'Customer Relationship Management' te gaan werken. Leer uw klanten kennen en weet wat ze willen, zo mogelijk voordat ze het zelf weten...

IDBS CRM

Het actief benaderen van klanten en het leren van de wensen van uw klanten kan een zinvolle investering zijn. De expertise van Netsupport kan u helpen dit op succesvolle wijze te doen. De IDBS CRM module biedt u de mogelijkheid om een goede relatie met uw klanten op te bouwen en alle relevante informatie in één keer beschikbaar te hebben. Afhankelijk van de beschikbare informatie kan het koppelen en inzichtelijk maken van deze informatie u veel leren over wie bijvoorbeeld uw beste klanten zijn, of hoeveel offertes ook daadwerkelijk in een aankoop resulteren.

Functies en mogelijkheden

IDBS CRM bevat onder andere de volgende functionaliteit:

  • Een database met daarin een uitgebreid klantenbestand (klantgegevens, orderhistorie, contactmomenten)
  • Rapportage en analyse mogelijkheden om meer inzicht te krijgen in uw klantgedrag
  • Gepersonaliseerde nieuwsbrief versturen met relevante aanbiedingen en acties

Voorbeelden van CRM toepassingen

  • Een theater heeft verschillende klantsegmenten die een persoonlijke nieuwsbrief ontvangen met relevante voorstellingen
  • Een maaltijdvoorziening analyseert het bestelgedrag van haar klanten om het menu op te baseren
  • Een makelaar houdt automatisch haar klanten op de hoogte van relevante woningen
  • Een botenbouwer heeft alle relevante informatie op één plek beschikbaar als hij gebeld wordt door een opdrachtgever

Samenwerking met andere modules

Koppeling met IDBS e-Business ligt voor de hand, u kunt het online verkoopkanaal gebruiken als bron voor uw klantdata, maar ook om uw marketingactiviteiten op te richten en nieuwe afzet te creëren. Daarnaast is een koppeling met IDBS Workflow een goede mogelijkheid. De in de backoffice vastgelegde gegevens zijn extra waardevol als ze gekoppeld worden aan het klantenbestand. Zo ontstaat een totaaloverzicht van elke klant.