Skip to the content

Waarom de kennis van een ICT`er waardevol is voor je bedrijf

Eens in de zoveel jaar is het weer zover: de ICT infrastructuur moet worden vernieuwd. Op zich niets bijzonders voor ons, maar voor veel bedrijven is het een hele happening. Helemaal als men besluit om te gaan werken in de cloud, kunnen de gevolgen groot zijn.

De gemiddelde onderneming heeft inzicht in zijn bedrijfsprocessen, maar is niet op de hoogte van de nieuwste mogelijkheden in ICT. Om alles in goede banen te leiden is kundig en gericht advies nodig. Onlangs mochten wij een advocatenkantoor adviseren. Na zeven jaar dezelfde software gebruikt te hebben, wilden zij overgaan op een ander pakket. Het kantoor wilde graag een totaaloplossing dat het nieuwe digitale werken zou ondersteunen. Het adviestraject is in de volgende 6 stappen doorlopen:

1. Leer het bedrijf kennen

Menig advocaat weet maar weinig van ICT. ICT'ers zijn echter niet thuis in de advocatuur. De eerste logische stap was dan ook om het bedrijf en de processen te leren kennen. Daarbij kwamen we er al snel achter dat een advocatenkantoor anders werkt dan de meeste bedrijven. Zo wordt er bijvoorbeeld veel gedicteerd, waarna dit wordt uitgewerkt door een secretaresse. Voor deze werkzaamheden is specialistische software beschikbaar.

2. Eisen en wensen

Zoals ieder bedrijf had ook dit advocatenkantoor een lijst met eisen en wensen. Het belangrijkste advies hierbij was het vinden van een pakket dat daar het beste op aansloot. Omdat vrijwel iedereen binnen dit kantoor met het nieuwe pakket ging werken, mocht iedereen zijn input hierop geven. Soms waren de meningen tegenstrijdig waardoor het even duurde voordat we samen met het bedrijf een keuze hadden gemaakt.

3. Selectie

Hierna volgde een selectie en uitnodiging van een aantal partijen, waarbij iedere partij een demonstratie gaf van hun systeem. Soms in combinatie met andere partijen, zoals facturatie- en boekhoudsystemen.

4. Integratie

Na het kiezen van de definitieve oplossing begon het echte werk; de integratie. Bijvoorbeeld van sjablonen, briefpapieren, mailingen, koppelingen, trainingen, voorbereidende migraties, proefmigraties en nog veel meer.

5. Waardevolle tussenpersoon

De ICT adviseur begeleidt dit traject. Netsupport werkt daarbij als tussenpersoon tussen het advocatenkantoor en de partij die de software levert. We stellen vragen en leiden de installatie in goede banen. Complexe vraagstukken van de leverancier vertalen wij naar begrijpelijke taal.

6. Relatie

Een goede vertrouwensrelatie tussen het bedrijf en de ICT adviseur is essentieel. Het kantoor baseert namelijk zijn beslissingen grotendeels op ons advies. Helemaal bij zaken zoals het installeren van een koppeling met de financiële software. Het voordeel voor de advocaat is dat hij zich volledig kan richten op zijn werk en wordt ontzorgd door de ICT ondersteuning.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van ondersteuning bij ICT-trajecten? Neem dan contact met ons op voor meer informatie.

ICT

Het maakt niet uit hoe groot uw bedrijf is, wij ontzorgen u.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen?